Marriott ar putea plăti scump pentru unul dintre cele mai mari atacuri cibernetice din lume
Rețeaua de hoteluri Marriott a ajuns pe mâna hackerilor între anii 2014-2018. În toată această perioadă, milioane de clienți s-au trezit că datele lor personale, inclusiv cele bancare, au ajuns la infractorii cibernetici în ceea ce e considerat unul dintre cele mai mari atacuri de acest fel din istorie.
Totul a fost posibil după o hibă de securitate în serverele rețelei globale a Marriott. Acum, milioanele de clienți cer să primească despăgubiri, într-un proces colectiv intentat de apărătorii păgubiților, scrie Reuters.
Marriott ar putea plăti despăgubiri uriașe
Procesul a fost deschis la Londra, iar fondatorul firmei de consultanță care-i reprezintă pe păgubiți vrea ca rețeaua de hoteluri să plătească scump. Procesul vizează datele a 300 de milioane de clienți care au ajuns pe mâna hackerilor, printre ele numărându-se inclusiv detalii referitoare la paşapoarte şi cărţi de credit.
”Sper că acest caz va atrage atenţia asupra valorii datelor personale, va rezulta cu despăgubiri corecte și va servi ca un avertisment pentru alţi deţinători de date că trebuie să păstreze responsabil datele noastre”, a afirmat Martin Bryant, reprezentantul firmei de consultanță.
Marriott refuză să comenteze situația în prezent, dar la momentul 2018 spunea că hackerii au accesat baza de date cu rezervări ale hotelurilor Starwood şi că a anunţat FBI. Procesul colectiv din Londra a fost intentat la Înalta Curte, după o decizie a Curţii de Apel din octombrie anul trecut care a permis un proces similar împotriva Google, în legătură cu urmărirea ilegală a utilizatorilor de iPhone-uri în 2011 şi 2012, prin intermediul cookie-urilor terţilor.
O investigație privată de la acea dată scotea la iveală faptul că hackerii ar fi lăsat în urmă indicii care sugerează că ei lucrau pentru guvernul de la Beijing. tehnicile folosite pentru a sparge baza de date şi procedurile sunt similare cu cele întâlnite şi în alte atacuri ale grupărilor chineze de hackeri.
Se pare că în cadrul atacului s-a dorit ca datele culese de la clienţii care s-au cazat în lanţul hotelier Marriott să fie folosite la următoarele acţiuni de spionaj şi că nu s-a urmărit furtul de date financiare.